Suomen sosiaalipedagoginen seura ry perustettiin Porissa vuonna 1997. Sen tarkoituksena on edistää sosiaalipedagogista tutkimusta ja keskustelua, myötävaikuttaa sosiaalipedagogiikan kehittämiseen tutkimus-, koulutus- ja oppialana sekä olla yhdyssiteenä sosiaalipedagogiikan tutkimuksen ja käytännön alalla toimivien kesken.

Toiminta

Seura järjestää monenlaista toimintaa sekä verkossa että paikan päällä tavoitteena tarjota mahdollisuuksia kohdata muita sosiaalipedagogiikasta kiinnostuneita, jakaa tietoa, ajatuksia ja kokemuksia sekä yhdessä reflektoida nähtyä, kuultua ja koettua. Tärkeimpiä toimintamuotoja ovat Sosiaalipedagogiikan päivät ja Sosiaalipedagogisen aikakauskirjan julkaiseminen.

Tutustu muuhun toimintaan:

Sosiaalipedagogiikan illat

Antirasistinen lukupiiri

Sosiaalipedagogien iltateet

Pedagogitapaaminen (entinen kouluttajatapaaminen)

Tutkijaverkosto

Opinnäytepalkinto

Kohdeavustukset

Hallitus

Seuran asioista päättää hallitus, joka valitaan vuosikokouksessa huhti-toukokuussa. Tällä hetkellä hallitukseen kuuluvat:

• Elina Nivala, puheenjohtaja
  • Erja Anttonen, varapuheenjohtaja
  • Mirka Isopahkala, sihteeri
  • Matti Virtasalo, taloudenhoitaja
  • Sari Miettinen, julkaisusihteeri, jäsensihteeri
  • Sanna Ryynänen
  • Anna-Kaisa Nieminen
  • Antti Maunu
  • Tatu Tossavainen
  • Päivi Muranen
  • Sofia Rönkkö
  • Emnet Tarer
  • Alma Lehtinen, opiskelijajäsen
  • Laura Paaso
  • Maija-Stina Larkio

Jäsenyys

Seuran jäseneksi voivat liittyä kaikki sosiaalipedagogiikasta kiinnostuneet. Jäsenet saavat tietoa seuran toiminnasta sähköpostitse jäsentiedotteissa ja pari kertaa vuodessa laajemmissa jäsenkirjeissä. Jäsenet voivat kokoontua kerran kuussa Sosiaalipedagogien iltateelle Zoomissa. Lisäksi jäsenet saavat alennusta Sosiaalipedagogiikan päivien osallistumismaksusta.

Seuraan kuuluu varsinaisia jäseniä, opiskelijajäseniä ja yhteisöjäseniä.

Jäsenmaksu

• varsinainen jäsen: 25 euroa vuodessa
  • opiskelijajäsen: 10 euroa vuodessa
  • yhteisöjäsen: 100 euroa vuodessa

Jäsenmaksu maksetaan seuran tilille FI17 5620 0920 5262 16 vuosittain. Tästä tiedotetaan jäsenille aina vuosikokouksen jälkeen. Jäsenmaksun voi maksaa myös MobilePaylla (tunnus 48404).

Seuran jäsenrekisterin tietosuojaseloste